دسته‌بندی نشده

انواع سبک دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل جزوی از زندگی ما در خانه است که به هیچ‌ عنوان نمی‌توان آن را نادیده گرفت. ازطرفی در بسیاری از مواقع فقط از یک سری سبک‌های مرسوم که از گذشته دیده‌ایم پیروی می‌کنیم. در صورتی که دکوراسیون منزل اصول خودش را دارد و باید با نکات طراحی آن به صورت حرفه‌ای آشنا باشید.

بسیاری از ما نه طراح داخلی هستیم و نه متخصص دکوراسیون؛ اما در طول زندگی خودمان و براساس تجربه، زندگی با خانواده یا مطالعه، نکاتی را درباره دکوراسیون منزل یاد گرفته‌ایم. گرچه به نظر می‌رسد مواردی که رعایت می‌کنیم تقریبا تکراری است و نکات خیلی زیادی وجود دارد که باید آنها را بدانیم. در این مطلب می‌خواهیم درباره همه نکات مهم پیرامون دکوراسیون منزل و نکات طراحی آن صحبت کنیم.

بی‌تردید هر جایی که باشید، برای خودشان سبکی از زندگی و دکوراسیون دارند. ایران هم از این قاعده مستثنا نیست و نمی‌توان سبک دکوراسیون آن را نادیده گرفت. این سبک از سال‌های دور همراه مردم ما بوده است و با اینکه در سال‌های اخیر خیلی کم‌رنگ‌تر شده، ولی همچنان نشانه‌هایی را از آن می‌بینیم.

سبک سنتی ایران

استفاده از فرش‌های دستباف و اصیل ایرانی، ظروف و لوازم تزئینی عتیقه، استفاده از پشتی، لوازم دکوری و شلوغ، پارچه‌های ساتن و مخمل و استفاده از صنایع دستی مانند میناکاری، خاتم‌کاری و غیره همه و همه نمادهایی از این سبک دکوراسیون هستند.

سبک مینیمال

سبک مینیمال گزینه‌ای است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. خیلی‌ها با توجه به محدودیت فضا، سبک زندگی و لوازمی که دارند، این سبک خلوت و جذاب را می‌پسندند. در این سبک به بهترین شکل از فضای موجود استفاده می‌شود و با یک محیط کاملا خلوت و دارای فواصل زیاد مواجه هستیم.

نور طبیعی، خلوتی فضا، استفاده نکردن از لوازم تزئینی و دکوری زیاد، به‌کارگیری رنگ‌های ملایم و مینیمال و انتخاب رنگ‌های خنثی و ملایم در لوازم خانه از ویژگی‌های بارز این سبک دکوراسیون منزل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *